Птахам дані крила, рибам-плавці, а людям-вивчення пізнання природи. Хосе Маті-кубинський поет

МО класних керівників


Класний керівник творить найбільше
   багатство суспільства - Людину

                                                                                                                        В.О.Сухомлинський

«Турбота про здоров’я - це найважливіша
праця вихователя. Від життєдіяльності,
бадьорості дітей залежить їхнє духовне
життя. Світогляд, розумовий розвиток,
міцність знань, віра у власні сили…»
В.О.Сухомлинський



       Я класний керівник з 2000 року.

Працюю над проблемою «Формування життєзберігаючих навичок як основи для розвитку морально здорової особистості на засадах бережливого ставлення до природи» .

      Особистісно-орієнтоване виховання,  демократизації шкільного життя,  як стержневі проблеми перебудови сучасної школи докорінно змінюють організацію навчально-виховного процесу. Виставляючи на шальки терез освіти проблемне питання навчена чи здорова особистість. У центрі уваги знаходиться особистість учня як суб’єкта виховання, розвиток його внутрішнього «Я», формування індивідуального  стилю здорового життя і відповідального ставлення за власне здоров’я та здоров’я  оточуючих. Прослідковується  формування лідерських якостей.  Ці питання розглядаються в контексті вимог сучасного суспільства.
Основним завданням  класного керівника є – сформувати дитину, підлітка, юнака, дівчину  як індивідуальність, намагатися добитися щоб цілісний педагогічний процес з  урахуванням вікових особливостей перемістився із площини зовнішніх впливів у площину   внутрішніх стимулів діяльності, коли виховання переростає у самовиховання.
   
 Відповідно до Конституції України, найвищою соціальною цінністю в державі є людина, її життя і здоров’я. Одним із завдань загальної середньої освіти є виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного і психічного здоров’я.  Не обділена увагою дана  тема в «Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді».
 Беручи до уваги інтенсифікацію навчального процесу, несприятливі соціально-економічні умови життя в Україні в даний момент, педагогічний колектив НВК «Гайворонська гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5 застосовує модель «Школи  сприяння здоров’ю».
Основний напрям виховної роботи – реалізація єдиного науково обґрунтованого комплексу педагогічних, біологічних і соціально-психологічних профілактичних заходів у системі «Сімя-школа-дитина-громада». У центрі уваги  особистість учня як суб’єкта виховання, розвиток, його внутрішнього «Я», формування індивідуального  стилю здорового  життя і відповідального ставлення за власне здоров’я та здоров’я  оточуючих. Вихідною моєю позицією як класного керівника, є – сформувати дитину, підлітка, юнака, дівчину  як індивідуальність, намагатися добитися щоб цілісний педагогічний процес з  урахуванням вікових особливостей перемістився із площини зовнішніх впливів у площину   внутрішніх стимулів діяльності, коли виховання переростає у самовиховання. Свою роботу як класного керівника я намагаюся будувати на рівні сучасної педагогіки, враховуючи, вдосконалюючи та поєднуючи відомі теорії, ідеї, методи. Виходячи з цього, обрала для себе виховну проблему:  «Формування життєзберігаючих навичок як основи для розвитку морально здорової особистості на засадах бережливого ставлення до природи» .



 Не викликає сумніву,
що правильно встановленими,
цілими, міцними, безпечними сходами
можна кого завгодно вивести на будь-яку висоту.
Я. Коменський

Коли в 2000 році я почала працювати зі своїми вихованцями, які зараз свідомі громадяни держави, пересічні робочі, студенти ВУЗів, зустрілася з масою питань: який темперамент дітей класу, який рівень розвитку  пізнавальних здібностей, на скільки розвинені вольові якості, чи відповідає розвиток їх інтелекту віковим даним, як стимулювати мотивацію до навчання, які планувати виховні заходи, які навички необхідно сформувати для подальшого життя цих представників суспільства. Діагнози на основі спостереження, інтуїції з приводу цих питань, я вважаю, що ставити не варто, адже це не дозволить проникнути у внутрішній світ школяра,  та що найгірше, нерідко може призвести до помилкових висновків. Щоб уникнути подібних помилок у висновках, потрібно щоб процес мав науковий характер, будувався за рекомендаціями  сучасних виховних технологій, адже саме  вони  мають величезне значення у виховному та навчальному процесі, оскільки  є основою психологічного розуміння особистості  з урахуванням  диференційованого підходу до виховання  та роботи з кожним учнем. А головне  дають  можливість уникнути чи при потребі виправити помилки виховання.  Зміст корекційних впливів повинен  обов’язково враховувати суто індивідуальні, неповторні риси кожного учня. 

Немає коментарів:

Дописати коментар