Поясни мені термін,
і я буду
слухати тему весь урок.
Навчи мене розуміти
терміни,
я і буду
захоплюватися наукою
протягом усього
життя.
Колеснік
Т.І.
Проблема: креативність узагальнення знань через симбіоз веббінг - методика Бонно
Родина багата дітьми, а школа –
вихованцями, яким допомогла стати розвиненими та освіченими людьми з творчим
потенціалом. Розвиток сучасного суспільства
у нових умовах прискореного темпу життя ставить завдання – формування творчого потенціалу
особистості. Зараз потрібне не стільки репродуктивне мислення, яке
цінне у стабільний час, скільки продуктивне мислення. Сьогодні суспільство
потребує швидких змін, нових прогресивних ідей. В освіті мають бути конкретні
програми, спрямовані на розвиток творчого потенціалу особистості.
У час всеохоплюючого інтернет - ресурсу важливим є акцент не лише на інтелектуальний
розвиток, а й на емоційний і соціальний. Тому що в даний момент школа залишається основою «живого» спілкування між підлітками у сучасному світі. На мій погляд, формування
творчого учня можливе в атмосфері інтелектуальних, моральних, естетичних
переживань та зіткнень поглядів, пошуку
істини. Головне завдання сучасної школи
полягає у розкриті індивідуальності кожної дитини, тому що це є основою
подальшого складного майбутнього
життєвого шляху.
Власний досвід показує, що від того,
наскільки учні зацікавлені
предметом, залежить їх активність на уроці, а від неї - ефективність самого уроку. Наслідком є вміння
використовувати на практиці отримані
знання. Саме вивчення біологічних наук забезпечує формування в учнів
наукової картини живої природи, розуміння
головної ролі біологічних знань у медицині та сільському господарстві,
споживчих питаннях, засвоєння норм та правил екологічної моделі поведінки. Всім
відомо, що з уроку дитина відбирає далеко не
все, а лише те, що є для неї цікавим,
тому слід намагатися використовувати
методи активного навчання, приділяючи головну
роль саме дитині. Активізація пізнавальної діяльності залежить від моєї роботи та стилю спілкування з учнями. Тільки справжня спільна
діяльність учителя і учнів забезпечує активну роботу на уроці. Ступінь
активності школярів - це реакція на досвід
роботи учителя і відповідно показник моєї професійної майстерності.
Під
час проведення уроків сприймаю учня як «чистий аркуш», використовуючи при цьому
когнітивний тип. Але домінуючим під час роботи є принцип розвивальної допомоги,
педагогічної підтримки. Тобто учень має можливість отримати не лише
інформаційну підтримку, а й емоційну і соціальну, які відповідають природнім
потребам учня індивідуально. Кожен учень долучається до співпраці. Елементи
авторитарного типу навчання на уроках дають можливість учневі сприймати наукову
інформацію у потрібному напрямку, згідно чинних програм, а самостійне вивчення,
пошук додаткової інформації розширюють світогляд школяра, дають можливість
отримати цілісне уявлення про об'єкт вивчення.
Наступним кроком є співставлення
власного освітнього продукту з освітніми продуктами своїх однокласників та аналогами людства в
певній галузі. З цією метою пропоную учням на уроках різні форми й методи
навчання (уявна екскурсія, огляд-опис природного об'єкту, хвилинка ерудита,
кластер чи веббінг (ментальна чи
семантична карта тощо).
Завершальним етапом є підведення підсумків,
так як в учня вже є сформульоване уявлення про вивчений матеріал. Це сприяє
вихованню повноцінної особистості, потреб її буття, свободи й вільного вибору,
формування самостійності, особистої
відповідальності, творчості. Адже людина має вибудувати власний світ цінностей.
А звідси й бажання розвиватися інтелектуально, естетично, морально. Прослідковується вихід учня за межі
навчального предмета, формуються
між предметні зв'язки. Дитина не лише отримує певні знання, а й займає активну
життєву позицію, вчиться висловлювати думку, шукати істину, що особливо слід
цінити у наш час.
Тому
основа моєї роботи — навчити учнів
засвоїти творчі способи розв'язання наукових і життєвих проблем, ввести дітей у світ біологічних знань саме
шляхом мислення, відкрити кожному учневі світ його Я.
Немає коментарів:
Дописати коментар