Птахам дані крила, рибам-плавці, а людям-вивчення пізнання природи. Хосе Маті-кубинський поет

Методична проблема


Поясни мені термін, і я буду
слухати тему  весь урок.
Навчи мене розуміти терміни,
я і буду захоплюватися наукою
протягом усього життя.
Колеснік Т.І.

  Проблема: креативність  узагальнення знань через симбіоз  веббінг - методика Бонно  

 

Родина багата дітьми, а школа – вихованцями, яким допомогла стати розвиненими та освіченими людьми з творчим потенціалом.  Розвиток сучасного суспільства у нових умовах  прискореного темпу життя ставить завдання – формування творчого потенціалу особистості. Зараз потрібне не стільки репродуктивне мислення, яке цінне у стабільний час, скільки продуктивне мислення. Сьогодні суспільство потребує швидких змін, нових прогресивних ідей. В освіті мають бути  конкретні програми, спрямовані на розвиток творчого потенціалу особистості. 
У час всеохоплюючого інтернет - ресурсу  важливим є акцент не лише на інтелектуальний розвиток, а й на емоційний і соціальний. Тому що в даний момент   школа залишається основою  «живого» спілкування  між підлітками   у сучасному світі. На мій погляд, формування творчого учня можливе в атмосфері інтелектуальних, моральних, естетичних переживань  та зіткнень поглядів, пошуку істини. Головне завдання сучасної школи полягає у розкриті індивідуальності кожної дитини, тому що це є основою подальшого складного  майбутнього життєвого шляху.
Власний досвід показує, що від того, наскільки учні зацікавлені предметом, залежить їх активність на уроці, а від неї - ефективність самого уроку. Наслідком є вміння використовувати на практиці отримані знання. Саме вивчення біологічних наук забезпечує формування в учнів наукової картини живої природи, розуміння головної ролі біологічних знань у медицині та сільському господарстві, споживчих питаннях, засвоєння норм та правил екологічної моделі поведінки. Всім відомо, що з уроку дитина відбирає далеко не все, а лише те, що є для неї цікавим, тому слід намагатися  використовувати методи активного навчання, приділяючи головну роль саме дитині. Активізація пізнавальної діяльності залежить  від моєї роботи та стилю спілкування з учнями. Тільки справжня спільна діяльність учителя і учнів забезпечує активну роботу на уроці. Ступінь активності школярів - це реакція на досвід роботи учителя і відповідно показник моєї професійної майстерності.
Під час проведення уроків сприймаю учня як «чистий аркуш», використовуючи при цьому когнітивний тип. Але домінуючим під час роботи є принцип розвивальної допомоги, педагогічної підтримки. Тобто учень має можливість отримати не лише інформаційну підтримку, а й емоційну і соціальну, які відповідають природнім потребам учня індивідуально. Кожен учень долучається до співпраці. Елементи авторитарного типу навчання на уроках дають можливість учневі сприймати наукову інформацію у потрібному напрямку, згідно чинних програм, а самостійне вивчення, пошук додаткової інформації розширюють світогляд школяра, дають можливість отримати цілісне уявлення про об'єкт вивчення.  Наступним  кроком є  співставлення  власного освітнього продукту з освітніми продуктами  своїх однокласників та аналогами людства в певній галузі. З цією метою пропоную учням на уроках різні форми й методи навчання (уявна екскурсія, огляд-опис природного об'єкту, хвилинка ерудита, кластер чи веббінг (ментальна  чи семантична карта тощо).
   Завершальним етапом є підведення підсумків, так як в учня вже є сформульоване уявлення про вивчений матеріал. Це сприяє вихованню повноцінної особистості, потреб її буття, свободи й вільного вибору, формування  самостійності, особистої відповідальності, творчості. Адже людина має вибудувати власний світ цінностей. А звідси й бажання розвиватися інтелектуально, естетично, морально.  Прослідковується вихід учня за межі навчального предмета,  формуються між предметні зв'язки. Дитина не лише отримує певні знання, а й займає активну життєву позицію, вчиться висловлювати думку, шукати істину, що особливо слід цінити  у наш час.
 Тому  основа моєї роботи — навчити учнів  засвоїти творчі способи розв'язання  наукових і життєвих проблем, ввести дітей у світ біологічних знань саме шляхом мислення, відкрити кожному учневі світ його Я.
  

Немає коментарів:

Дописати коментар